Říjen v Základní a Mateřské škole Popelín
Každý měsíc věnujeme ve škole jeden týden práci v centrech aktivit. Pro děti je připraveno pět center, ve kterých se během týdne všichni vystřídají. Na každé centrum se přihlásí skupinky, které mají za úkol nejen splnit zadání, ale také spolupracovat, společně si rozdělit práci a vzájemně si pomáhat, aby na konci prezentovaly výsledek své týmové práce. Pro zdárný úspěch ve skupinové práci si děti rozdělí role. Jeden je mluvčí, jenž má za úkol prezentovat a zhodnotit práci skupiny, další je měřič času, jehož úkolem je správné rozvržení času na práci, třetí role je čtenář, který čte zadání společné práce, vysvětluje zadání a řídí práci ve skupině. Neméně důležitou roli má spojka, která připravuje pomůcky, zjišťuje informace a komunikuje s paní učitelkou.
Děti se mohou přihlásit do centra Čtení, Psaní, Matematiky, Ateliéru, Objevů a pokusů. Každý měsíc jsou centra zaměřena na určité téma. Říjnovým tématem byl podzim. Děti v rámci center tvořily velkoformátový obraz z podzimního listí, vymýšlely příběh o veverce, četly o záchraně zraněného vlka, skládaly tangramy, dotvářely báseň, prováděly pokus s fazolemi nebo hledaly a pojmenovávaly přírodniny.
Podnětné úkoly jsou dětem písemně formulovány tak, aby děti mohly pracovat nezávisle na osobě učitele a uplatnily osobité způsoby řešení, styly učení, aktivní přístup a využívaly poznatky v souvislostech.
Děti v mateřské škole také pracují v centrech aktivit, které jsou pečlivě připravovány paní učitelkami. Podrobnosti k centrům aktivit pro naše školičkové děti rozvineme v některém dalším příspěvku.
Naše mateřinkové děti si spolu s rodiči vytvořily krásné a strašidelné výrobky při Halloweenském tvoření, které proběhlo 25. října. Halloweenské odpoledne doprovázely úsměvy dětí a rodičů a my bychom rádi poděkovali všem, kteří se zúčastnili, protože věříme, že společně strávený příjemný čas je to nejcennější.
Mgr. Jiřina Plíhalová
MŠ
Projekt- ,, Co dokáže podzimní vítr ,, Spolupráce dětí v menší skupině. Děti popisovaly obrázky a snažily se o souvislé vyjadřování a předmatematické představy.Vítr dětem roztočil větrník za pomoci fénu i pusinek. Vítr s dětmi uklízel spadané listí ze stromu pomocí brček.S podzimním větrem se pouštěl i drak a děti doplňovaly barevnou logickou řadu. Děti při projektu spolupracovaly a byly vnímavé a hravé. Dopoledne se s podzimním větrem prostě povedlo!
Romana Štveráková
Když v lednu včely vyletují, to nedobrý rok ohlašují.
Roste den, roste i zima.
Svátek má Zdeněk
Zítra má svátek Milena